|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| მოსწავლეები გაეცნონ მდგრადი განვითარების მიზნებს • გააცნობიერონ მათი მნიშვნელობა • დაიწყონ მდგრადი განვითარების პრინციპების გათვალისწინება ყოველდღიურ ცხოვრებაში • წყლის თვისებებსა და მნიშვნელობას • წყლის რესურსებს და მათ განაწილებას • გააცნობიერონ წყლის დაზოგვითი გამოყენების მნიშვნელობა და წყლის დაბინძურებისგან დაცვის აუცილებლობა. • ნარჩენების მიერ გამოწვეულ პრობლემებს; • ნარჩენების ეფექტიანი მართვის მნიშვნელობას; • ნარჩენების მართვის საკითხს როგორც გლობალურ გარემოსდაცვით, სოციალურ და ეკონომიკურ პრობლემას მსოფლიოში; • ნარჩენების გადამუშავების მნიშვნელოვან სოციალურ და ეკონომიკურ სარგებელს. საბაზისო უნარ-ჩვევების განვითრება: • პრეზენტაციის უნარი; • წერისა და კითხვის უნარი • კვლევის საბაზისო უნარ-ჩვევები • ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| გარემოსდაცვითი და აგრარული განათლება სკოლაში - მდგრადი განვითარების კონცეფცია (I წიგნი) აქტივობა 1. ● მოსწავლეები გაეცნენ მდგრადი განვითარების მიზნებს ● გააცნობიერონ მათი მნიშვნელობა ● დაიწყონ მდგრადი განვითარების პრინციპების გათვალისწინება ყოველდღიურ ცხოვრებაში თემის გავლის შემდეგ მოსწავლეებს შეუძლიათ ისაუბრონ შემდეგ საკითხებზე: ● რა არის მდგრადი განვითარება; • რა არის მდგრადი განვითარების მიზნები; • რა მნიშვნელობა აქვს მდგრადი განვითარების მიზნებს; • რა გზები და საშუალებებია საჭირო მდგრადი განვითარების მიზნების მისაღწევად; • რა სახის ბუნებრივი რესურსები არსებობს; • რატომ უნდა გამოვიყენოთ განახლებადი ბუნებრივი რესურსები; • რატომაა საჭირო და აუცილებელი ბუნებრივი რესურსების დაცვა და მათი რაციონალური გამოყენება; • რა საფრთხეებს ქმნის ბუნებრივი რესურსების ჭარბი მოხმარება. მოსწავლეებს ვურიგებ ბარათებს სადაც უნდა ჩაწერონ განახლებადი და არაგანახლებადი ბუნებრივი რესურსები.
აქტივობა 2. სიტუაციური ამოცანა წარმოიდგინეთ, რომ ისეთ ადგილას ცხოვრობთ, სადაც არც ნავთობია, არც ქვანახშირი და არც ბუნებრივი აირი მოიპოვება, რომ სახლი გაათბო და საჭმელი მოამზადო. აღნიშნულ კითხვევს დაბეჭდილი სახით ვურიგებ წინასწარ და იწყებენ მუშაობას ჯგუფებში: ● რომელ ბუნებრივ რესურსს გამოიყენებთ ამ სიტუაციაში? ● როგორია ეს რესურსი და სად მოიპოვება? დახატეთ ეს რესურსი. ● რა საფრთხე დაემუქრება ამ რესურსს, თუ მის მოხმარებას ყველა თქვენს მსგავსად გადაწყვეტს? ● როგორ ფიქრობთ, თქვენ რომ ამ რესურსს მოიხმართ, სხვას რაიმე ხომ არ აკლდება ან ● უშავდება? ● მათი მოპოვებისა და მოხმარების შედეგად შეიცვლება თუ არა გარემო და როგორ? ● როგორ უნდა მოვიქცეთ, რომ ეს ბუნებრივი რესურსი არ ამოიწუროს? სამუშაოს დასრულების შემდეგ ჯგუფები წარმოადგენენ თავიანთ პასუხებს. იმართება მცირე დისკუსია. თამაშები მდგრადი განვითარების მიზნებზე პროექტორის საშუალებით მოსწავლეებს ვაჩვენებ ფოტოებს, ამის შემდეგ დაფაზე ვაკრავ მდგრადი განვითარების მიზნებს და ვთხოვ სურათები თავისი შინაარსით დააკავშირონ მდგრადი განვითარების შესაბამის მიზნებთან. მუყაოსგან წინასწარ დამზადებულ დომინოს სათამაშო ბარათები არეულად დავალაგე მაგიდაზე. მოსწავლეებმა სათითაოდ აიღეს ბარათები და მოძებნეს მეწყვილე. წუვილებში დაიწყეს მსჯელობა თუ რა ინფორმაციას ფლობდნენ კონკრეტულ მიზანზე. აქტივობა 3. სახლში სამუშაო: სახლში შევიდნენ ინტერნეტში მისამართზე www.bookwidgets.com და ივარჯიშონ მდგრადი განვითარების მიზნების თავსატეხის აწყობაზე. აწყობის პროცესში ყურადღება მიაქციონ და შეძლებისდაგვარად დაიმახსოვრონ თითოეული მიზნის შესაბამისი ნიშანი. გარემოსდაცვითი და აგრარული განათლება სკოლაში - წყლის რესურსების დაცვა და მდგრადი მართვა (III წიგნი) აქტივობა 4. წყლის წრებრუნვ ● • • მოსწავლეები წყვილებში აკეთებენ ჩანაწერს რეკომენდაცია წყლის დაზოგვისა და დაცვის შესახებ.
გარემოსდაცვითი და აგრარული განათლება სკოლაში - ნარჩენების მართვა (V წიგნი) აქტივობა 6. ჯგუფებმა ბარათებზე მოცემული სურათები უნდა დააკავშირონ შესაბამის ნაგვის ურნასთან ანუ დაახარისხონ ნარჩენებ
მოსწავლეებს ვურიგებ დაკვირვების ცხრილს სადაც აკეთებენ ჩანაწერს:
ბოლოს ასრულებენ კომიქსს გაბრაზებული დედამიწა. 18 მარტს ნარჩენების გადამუშავების საერთაშორისო დღეს მოსწავლეება მაკულატურისგან დაამზადეს ახალი ქაღალდი და მისცეს ახალი სიცოცხლე. რისგანაც დაამზადეს საინფორმაციო ფლაერები. https://photos.app.goo.gl/KYjDYMA956H3hBFMA
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ● ●
● ● ● ● |
No comments:
Post a Comment